عنابی؛ رنگ سال ۲۰۱۵

طراحی لوگو؛ روانشناسی رنگ
دسامبر 24, 2014
استودیو هشت; طراحی لوگو ، طراحی سایت
ارسال پست در اینستاگرام توسط مرورگر کامپیوتر
آگوست 14, 2017
رنگ سال 2015

pantone

پنتون عنابی را به عنوان رنگ سال ۲۰۱۵ انتخاب کرد

اواخر ماه دسامبر هر سال طراحان مد ، طراحان داخلی و لوازم وابسته به آنها منتظر اعلام رنگ سال از طرف موسسه پنتون هستند تا روند کاری خود را برای سال جدید برنامه ریزی کنند. این اتفاق مانند هر سال امسال نیز اتفاق افتاد و در اواخر آخرین ماه سال ۲۰۱۴ پنتون رنگ سال را انتخاب کرد.

 


امسال پنتون رنگ مارسلا (شرابی خاکی یا همان عنابی ) را به عنوان رنگ سال انتخاب کرد این رنگ هم به عنوان رنگ بیس و غالب و هم به عنوان مکمل رنگهای دیگر به کار خواهد رفت به دلیل اینکه این رنگ ترکیبی از قهوه ای و قرمز است حسی گرم و بر آمده از طبیعت و زمین را به مخاطب می دهد

موسسه پنتون رنگ مکمل این رنگ را طیفی از رنگ آبی گرم معرفی کرده است.

منتقدان این رنگ را نمی پسندند

به گزارش نشریه کات ( نیویورک) انتخاب این رنگ به عنوان رنگ سال با انتقادات بسیاری همراه بوده منتقدان اعتقاد دارند این رنگ رنگی چرک است و تداعی گر رنگ خون خشک شده و آهن زنگ زده است.

از این رنگ در طراحی لیاس ، طراحی داخلی پارچه ها و لوازم دکوری منزل مانند آباژور ها، رو میزی ها و .. و بخصوص در لوازم و روبات های آشپزخانه استفاده خواهد شد.

موسسه پنتون از سال ۱۹۹۰ هر ساله رنگ سال را انتخاب می کند.

در بالا می توانید رنگهای انتخابی سالهای گذشته این موسسه را ببینید.

نظر شما چیست ؟ آیا شما علاقه مندید از این رنگ در دکوراسیون منزلتان  و همچنین به عنوان رنگ لباستان استفاده کنید؟ یا شما هم از منتقدان این رنگ هستید

به نظرتان این رنگ را به جه رنگهایی می توان ست کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید